Reklamacje i zwroty
REKLAMACJE:
1. Sprzedający ponosi względem Zamawiających nie będących Konsumentami oraz Konsumentami-Przedsiębiorcami odpowiedzialność za wady Produktu zgodnie z zasadami odpowiedzialności z tytułu rękojmi wskazanymi w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności art. 556 oraz 556(1) – 576 Kodeksu cywilnego. Jeżeli nabywcą Produktu nie jest Konsument lub Konsument-Przedsiębiorca, odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na zasadzie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
2. Sprzedający ponosi względem Konsumentów oraz Konsumentów-Przedsiębiorców odpowiedzialność za niezgodność Produktu na zasadach wskazanych w przepisach Ustawy konsumenckiej – Rozdział 5B. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową sprzedaży Produktu, która to niezgodność zaistniała w chwili jego dostarczenia i ujawniła się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
3. W przypadku stwierdzenia wad Produktu/niezgodności Produktu z Umową sprzedaży Zamawiający może złożyć reklamację do Sprzedającego z tytułu rękojmi przesyłając ją drogą e-mailową na adres poczty elektronicznej:trade@madewood.pllub pisemnie na adres: Tarnowska 43, 33-131 Łęg Tarnowski. Jeśli Zamawiający chce złożyć reklamację z tytułu gwarancji może to zrobić bezpośrednio do Sprzedającego jako producenta Produktu lub wskazanego w dokumencie gwarancyjnym punktu serwisowego.
4. Zamawiający, składając reklamację do Sprzedającego proszony jest w celu usprawnienia przebiegu rozpatrywania reklamacji, o podanie następujących danych: imię i nazwisko, nr Zamówienia, adres e-mail oraz o dokładnie opisanie wady Produktu/ niezgodności Produktu z Umową sprzedaży i żądania reklamacyjnego z tytułu rękojmi (naprawa lub wymiana na nowy, obniżenie Ceny, odstąpienie od Umowy sprzedaży w razie istotnej wady Produktu/niezgodności Produktu z Umową sprzedaży). W razie, gdy Zamawiający składa reklamację z tytułu gwarancji proszony jest o wskazanie roszczenia jakie mu przysługuje zgodnie z warunkami wskazanymi w dokumencie gwarancyjnym.
6. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od złożenia stosownej reklamacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedającego drogą mailową na wskazany przez Zamawiającego adres email.
7. Sprzedający informuje, że wyraża zgodę na rozstrzyganie sporów konsumenckich w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. 2016, poz. 1823). W razie nie uznania reklamacji przez Sprzedającego, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń i zwrócić się o interwencję do Delegatury Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Tarnowie, al. Solidarności 5-9, email: tarnow@krakow.wiih.gov.pl, https://krakow.wiih.gov.plSzczegółowe procedury skorzystania z pomocy Inspekcji Handlowej dostępne oraz adresy instytucji są na stronie internetowej https://polubownie.uokik.gov.pl Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Zamawiającego będącego Konsumentem, który chce skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedający wskazuje, że uprawnienia opisane w niniejszym ustępie 7. nieprzysługują Zamawiającemu, który jest Konsumentem – Przedsiębiorcą.
Jako hurtownia B2B, Madewood współpracuje z przedsiębiorcami, oferując produkty na warunkach sprzedaży hurtowej. Poniżej znajduje się nasza polityka zwrotów, zgodna z obowiązującymi przepisami prawa:
Zasady ogólne:
Zwroty produktów zakupionych w hurtowni Madewood przez przedsiębiorców są możliwe tylko w przypadkach określonych w umowie sprzedaży i w ramach gwarancji.
Każdy przypadek zwrotu jest rozpatrywany indywidualnie w kontekście warunków umowy i obowiązujących przepisów prawa.
Gwarancja:
Na wszystkie produkty sprzedawane w hurtowni Madewood obowiązuje gwarancja producenta, której warunki są określone w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu.
W przypadku stwierdzenia wady produktu w okresie gwarancyjnym, klient ma prawo żądać jego naprawy lub wymiany na nowy, zgodnie z warunkami gwarancji.
Zwroty towarów bez wad:
W przypadku hurtowni Madewood, zwroty produktów bez wad są możliwe tylko w sytuacjach uzgodnionych na etapie zawierania umowy.Klient biznesowy zainteresowany zwrotem produktu bez wady powinien skontaktować się z działem obsługi klienta w celu uzyskania informacji o możliwych opcjach.
Procedura zwrotu:
Aby dokonać zwrotu produktu, klient biznesowy powinien skontaktować się mailowo i dokonać formalnego odstąpienia od umowy, który zostanie rozpatrzony zgodnie z warunkami umowy i praktyką handlową Madewood.
Koszty zwrotu towaru pokrywa klient, chyba że umowa stanowi inaczej.
Wyjątki:
Produkty wykonane na specjalne zamówienie, które są niestandardowe lub personalizowane, nie podlegają zwrotowi, chyba że są wadliwe.
Produkty należy odesłać na adres:
ul.Tarnowska 43
33-131 Łęg Tarnowski